29 Nisan 2014 Salı

KARARLARININ ARKASINDA DURDUKÇA BAŞARI SENİNLE OLUR

Tekrar merhaba,

Bu haftaki yazımda kararlarımızın bizi nasıl etkilediğinden bahsetmek istiyorum. Diyet öncesinde verdiğimiz kararları diyet esnasında ne kadar uygulayabiliyoruz? Diyete başlamadan önce asla yapmam dediğimiz şeyleri, amaaan bir günden ne çıkacak diyerek yaptığımız oluyor mu? Bugün irade ve kararlılığımızı test edeceğiz.

Kaçamaklar tabii ki olacak. Kaçamak olmaması bizi strese sokar. Ama haftanın 4 günü kaçamak yapıp, 3 günü kaçamakların bedelini ödemekle geçmesin. İlk zamanlar haftada 1 yada 2 kaçamak yapmanız gayet doğal. Çünkü yılların vermiş olduğu bir yeme alışkanlığınız var bir anda kimse sizden sağlam bir irade ve kararlılık bekleyemez.

Ancak diyette 2. ayınızı doldurmaya başladınız ve diyelim ki yaklaşık 4 kilo kadar verebildiniz. Size göre bu kilo az bir kilo olabilir. İlk zamanlar daha fazla kilo verenlerde var. Biz örnek bir çalışma yapıyoruz ve sizin zor kilo verdiğinizi düşünüyoruz. Bu 4 kilodan sonra vücut artık diyete alışmaya başladı. Sizde zihinsel olarak alışma süresini tamamladınız. Şimdi tekrar bir zihin toparlaması yapmamız gerekiyor.


Kararımız ne? kaç kilo vermek istiyoruz? Neden bu kiloları vermek istiyoruz? Kilo verdikten sonra hayatımızda ne gibi değişiklikler yapmayı düşünüyoruz? Geçici bir kilo kaybı mı hedefliyoruz? Kalıcı olması için hayatımızda neleri değiştirmeliyiz?

Bunlar ileriye dönük bize hedef ve kararlılık verecek sorular. Bir de anlık sorular sormalıyız. Beni kararlılığımdan döndüren alışkanlıklarım neler? Kilo vermemi durdurmaya yönelik hatalarım neler?

Bu soruların cevapları sizin zihninizde. Sorulara net ve kaçamaksız cevaplar verin, korkmayın sizden başka kimse bu soruların cevaplarını bilmeyecek. Kilo verme amacınızı belirlediğinizde, kararlılık arkasından gelecektir. Kararlılığınız sizi ayakta tutacak, sizi bu süreçte yalnız bırakmayacak ve başarınızın altın anahtarı olacaktır. Kendi  içinizde kilo vermeyi istiyor ama kötü deneyimlerinizden dolayı erteliyorsanız, bunu yapmayın. Başkası için değil, kendiniz için bir iyilik yapın. Hayatınızın çok kısa sürede değiştiğini fark edeceksiniz.

Uzun yıllar diyet deneyimlerim oldu. Başarılı olduğum zamanlar başarısız geçen yıllardan azdı. Aynı şeyleri yaşamak istemediğim için kilo vermeye başladığım andan itibaren kendimi motive etmek için her şeyi yaptım. En sonunda bir sayfada deneyimlerimi paylaşmak beni en çok motive eden durum oldu. Çünkü arkadaşlarım, dostlarım, akrabalarım bana her fırsatta ne kadar kilo kaybettiğimi kaç kilo daha kaldığını sormaya başladı. Bana destek vermeye başladılar. Bu durum kararlılığımı olumlu yönde etkilerken, bakış açımı değiştirmeme sebep oldu. Nasıl daha faydalı olabilirim diye araştırma yapmaya başladım. Sonuç benim için inanılmaz oldu.

Son kilo hesabıma göre 57 kiloyu dün itibariyle tartıda görmenin mutluluğunu yaşıyorum....:))

Gelelim kararlılığınıza.... Sizin kararlılığınız, sizin hayatınız, sizin amacınız.... Hepsi sizin bana ait hiçbir şey yok. Ben diyete devam etsem ve idealime kavuşsam da, pes edip tekrar kilo alsam da  bu yalnızca benim kararım olacak. Peki sizin kararınız ne olacak?

Amerikan Diyetisyenler Derneğinin uyguladığı bir testle kilo vermeye ne kadar hazır olduğunuzu test edebilirsiniz. Her soruyu doğru yada yanlış olarak yanıtlayın. Yanıtlarınız nasıl olmanız gerektiğini değil, sizin şu anda nasıl olduğunuzu yansıtmalıdır.

KİLO VERMEYE NE KADAR HAZIRSINIZ?


  1. Yeme alışkanlıklarım ve fiziksel aktivitem hakkında çok düşündüm. Neleri değiştirebileceğimi biliyorum.
  2. Yemek ve egzersiz konusunda kısa ve geçici değil akılcı ve kalıcı değişiklikler yapmam gerektiğini biliyorum. 
  3. Çok fazla ve hızlı kilo verirsem kendimi ancak başarılı hissederim.
  4. Yavaş kilo vermemin daha iyi olacağını biliyorum.
  5. Gerçekten kendim istediğim için kilo vermeyi düşünüyorum. başkası istediği için değil.
  6. Kilo vermek yaşantımdaki diğer sorunları da çözebilir.
  7. Günlük fiziksel aktivitemi arttırmayı çok istiyorum.
  8. 'Hata' yapmazsam başarılı bir şekilde kilo verebilirim, hata yapınca vazgeçiyorum.
  9. Kilo vermeye başladıktan sonra kilom sabit kalırsa, hedefime ulaşmada yardımcı olan motivasyonumu kaybediyorum. 
  10. Şu an yaşamım stresli ama ben yine de bir kilo verme programına başlamak istiyorum.

YANITLARINIZI DEĞERLENDİRİN

(1 doğru, 2 doğru, 3yanlış, 4 doğru, 5 doğru, 6 yanlış, 7 doğru, 8 yanlış, 9 yanlış, 10 yanlış)
Her doğru yanıt 1 puandır. Toplam puanınız ne kadar yüksekse " kilo vermeye o kadar hazırsınız" demektir ve başarınız da o kadar yüksektir.

8 yada üstünde puan:

Şu anda muhtemelen kilo vermek için amacınızı biliyorsunuz, başarmanız için gerekli adımların farkındasınız ve hazırsınız.

5-7 puan :

Kilo verme nedenlerinizi ve takip edeceğiniz yöntemleri tekrar gözden geçirmelisiniz. Gerçekten kilo vermek istiyor musunuz, amacınız nedir, yoksa temelde yatan başka bir neden mi var?

4 ya da altında puan :

Şu anda kilo vermek için uygun bir zaman olmayabilir. Başlangıçta başarılı olabilirsiniz. Fakat hedefinize tam anlamıyla ulaşmak için gerekli ilerlemeyi sürdüremeyebilirsiniz. Kilo verme amacınızı ve yaklaşımlarınızı tekrar gözden geçirin, bir profesyonelden yardım almayı deneyin.

Bu vermiş olduğum test umarım size hedefleriniz hakkında yeterli bilgilendirmeyi sağlayacaktır. Siz acaba ne kadar bu diyet serüvenine hazırsınız? Bilinçli olmak bizi her zaman başarıya taşır.

Bugün karar ve hedeflerimiz ne kadar bizim kendi seçimimiz onu belirleyebildiysek  ne mutlu  bize. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere....

ASLA VAZGEÇME, ERTELEME, PES ETME.....

Yorumlarınızı bekliyorum.....not:( yeni yazımın içeriğini sizlerin yorumları belirlesin istiyorum...)








2 yorum:

  1. Tam da karar aşamasında bu blog çok iyi oldu valla Burcucum :) Yazılarının devamını bekliyorum.(ebru)

    YanıtlaSil
  2. İnşallah yeni yazım birkaç güne kadar blog da olacak. Karar vermek çok önemli. Umarım faydalı oluyorumdur.

    YanıtlaSil