3 Nisan 2014 Perşembe

TANIŞALIM KAYNAŞALIM....:))

HERKESE MERHABA...!

Bu sizlerle paylaştığım sayfamdaki ilk yazım. Bu yazımda sizlere kısaca kendimden bahsetmek istiyorum. 

Adım Burcu, Çevre Mühendisiyim. Aynı zamanda Radyo, Tv, Sinema öğrencisiyim. 2013 yılı kasım ayı benim için enteresan olayların olduğu bir aydı. Benim her zaman kilo problemim vardı. Kilomu hiç saklamadım desem yalan söylemiş olurum. Tartıda 78 kiloyu görüp kendi çapımda diyete başlardım ve 72 kiloya düşüp bazı şeyleri başardım sanırdım. 

Herşey Ekim ayının ortalarında arkadaşımın düğünüyle patlak verdi. Diyeceksiniz ki aaa bir ayda kilo verdin mi diye nerdeeee.... Tabi ben o kilolu halimle düğüne gittim. Sempatik insanım vesselam yüzüm de topaç gibi yuvarlak, gülmek beni kurtarır. Cildim bebek gibi felan... Avuntularım da var tabii... Şekerim kilo var ama bak 42 beden kıyafetlerim, göbeği çekince 40 ada sığarız.... Yok tatlım kilon gayet güzel sarkman yok hissedilmiyor bile.... Ben bu gazlarla düğüne gittim. Bir resimler, bir resimler..... Ben yarım dünya tabii. Annem resimlere baktı ve aydınlanmamı sağlayan o cümleyi kurdu...' Burcucum, canım kızım güzelsin ama resmin yarısında sen varsın maşallah...' ile başlayan konuşmanın geri kalanı bende yok. Fotoğrafa odaklanan ben aydınlanmamı yaşarken o gece tabi uykusuz geçti. Daha öncede doktorum kilo ver demiş, sıkıştırmış beni köşeye... Haziran ayına kadar ideal kilona gelmelisin uyarıları ile ben başladım düşünmeye. Hindi gibi düşünmek olmaz dedim icraata geç kızım. Neyse ben harıl harıl Diyetisyen arayışına girdim. Şimdi diyetisyensiz bu iş olmaz mı? diyorsunuz eminim. Olabilir ama benim otokontrolüm zayıf arkadaşlar. Birinin beni yönlendirmesi gerekiyor. Uzun araştırmalardan sonra diyetisyenimi buldum. 

Kasım ayının sonunda randevuma gittim. Önce boyum, kilom, yağım, kasım, suyum belirlendi. Fazlalıklar ortaya çıktı. Moraller biraz düzeldi orda çünkü ben diyetisyene gidene kadar 72 kilodan 68,3 e düşmüşüm. Ama yağ oranımı öğrenince ıyyy dedim bu ne arkadaş 23 kilo yağ benle beraber. Fazla yağı vericez arkadaş başka yolu yok dedim. 

Tabii en büyük sorunumu anlatmadım size ben meyve yiyemiyorum. Hayır tatlarını biliyorum ama tükettikten sonra acilen tuzlu birşeylerle bastırma isteğim tavan olduğu için dedim bırak Burcu olmayınca olmuyor. Diyetisyenimi azcık bezdirdim ama baktı kadın bu kız yemeyecek meyveleri listemden çıkarttı. Ohhh sonsuz huzur işte budur... Bu tarz nedenlerle her diyetisyen maceram faciaya dönüşmüştü zamanında şimdi C vitamini tüketiyorum ve meyve yemekten kurtuldum.( Benim durumum tamamen kişisel arkadaşlar, ben tatlıda yiyemiyorum, bu konuyu ayrıca tartışırız.)

Neyse diyetisyenim bizi Dahiliye uzmanına yönlendirdi ve uzmanda kapsamlı bir kan testi istedi. Test sonuçları 5-7 günde çıkıyor kapsamlı kan testiyle İnsülin direnci var mı yok mu? vitamin eksikliği var mı yok mu? hepsi ortaya çıkıyor. Benim kan testlerim gayet normal çıktı yuppiii.... Neyse hemen diyetisyenimle görüşmelerim başladı. Daha önceki görüşmemizde liste vermişti zaten kan testi sonuçlarından sonra yanına çıktım. Özgüvenli ben verdim diye düşünürken aaa o da ne kilom 68.4 mü? ama yağ oranım düşmüş yuppii....ne kadar düştü acep 22.8 mi oldu....cıks bu liste bana olmadı. diyetisyenim yeni liste verdi. 3 hafta sonra kilom 66.8 yağ oranım 21.5, sonraki kontrollerimde ise;

  • kilo 64.4, yağ oranı 20.5
  • kilo 62.9, yağ oranı 19,5
  • kilo 61.8, yağ oranı 18.7
  • kilo 60.1, yağ oranı 17.4   17.03.2014
  • kilo 59,3, yağ oranı ?  ( son sonucum mevcut değil)   
Tabi ben havalarda 28.12.2013 de başlayan serüvenimiz devam ediyor. Bütün kıyafetler elden geçti. bol olan kıyafetler bazıları daraldı, bazıları ihtiyaç sahiplerine verildi. Diyetisyenim alışveriş yapma dediği için hiçbirşey almadım. Tek mutluluğum şudur ki 2007 senesinde giydiğim pantolonum artık oluyor...

Bir süre sonra herkes sormaya başladı ne yaptın, ne yedin, ne içtin......? Sorular bitmedi. Baktım olacak gibi değil. Birkaç blog var takip ettiğim www.bikiniprojesi.com ,www.londradabirturkkizi.com  vb. Onlar bayağı iyi bu işte ben henüz yeniyim inşallah sizleri doğru bilgilendirebilirim.  Son olarak bu serüvende beni motive eden resmimi sizlerle paylaşıyorum. 

Bir başka yazımda görüşürüüüüz.....

          

Bu fotoğraf benim Before- After fotoğrafım
    


8 yorum:

  1. Hoooooppppp geldimmmm...
    Şahane bir değişim.. Bayıldımmmm.. Süpersin diyorum da başka birşey demiyorum...
    Heyecanla yazılarını bekliyor olacağım..
    Kocamannnn öptümmmmmm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bikinicim bana büyük moral oldu bu blog yazmaya devam inşallah.... Hep beraber

      Sil
  2. Ayla Teyzeciğim bana da bir ilham kaynağı yorum yapsın nolur ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aha ha... Tamam canım anneme isteğini ileticem. Yalnız senin yoruma ihtiyacın yok süpersin tatlım sen...:)

      Sil
  3. başarılı olursun inşallah canım takipteyim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah çok teşekkür ederim. Önerilere açığım bu arada bir sonraki yazım belli ama sizin merak ettiklerinize de yer vericem ilerleyen zamanda çok öptüüüm...

      Sil
  4. Blog Dünyasına hoşgeldiniz. bol ziyaretçili paylaşımlar diliyorum

    YanıtlaSil